سه شنبه , اسفند ۲۹ ۱۴۰۲
خانه / اخبار / نحوه اخذ دیپلم کامپیوتر

نحوه اخذ دیپلم کامپیوتر

نحوه گذراندن دروس مهارتی و دروس عمومی جهت اخذ دیپلم 
گذراندن واحدهای عمومی دیپلم کاردانش، توضحیات تکمیلی دیپلم کاردانش و راهیابی به دانشگاه
افرادی که تا کنون موفق به اخذ دیپلم رسمی آموزش و پرورش نشده اند، می توانند با گذراندن ۵۴ تا ۵۸ واحد عمومی مدرسه و ۳۸ تا ۴۲ واحد مهارتی مرکز مهارت آموزی آراد خراسان موفق به اخذ دیپلم شده و بدون نیاز به پیش دانشگاهی وارد دانشگاه شده و به آسانی ادامه تحصیل دهند.
دروس مهارتی:
رشته های طراحی صفحات وب و تولید چند رسانه ای به  دلیل تعداد واحد بیشتر   از استقبال بیشتری برخوردار است. فراگیرانی که قصد ادامه تحصیل در رشته های کامپیوتر دانشگاه سراسری، آزاد، پیام نور و غیر انتفاعی دارند باید در رشته های طراحی صفحات وب ،تولید چند رسانه ای و  تصویر سازی کامپیوتری ثبت نام نمایند. با توجه به بخش نامه سازمان سنجش، فراگیر با هر دیپلمی می تواند در یکی از رشته های دلخواه دانشگاه جامع علمی کاربردی بدون آزمون ثبت نام کرده و ادامه تحصیل دهد. ثبت نام فراگیران در ۲ مقطع زمانی صورت می پذیرد.۱-مهرماه ۲-دیماه عزیزانی که در دوره مهرماه ثبت نام نمایند، اواخر خردادماه سال بعد موفق به اخذ کامل مهارت ها شده و فراگیرانی که دیماه در دوره ها شرکت نمایند اواخر شهریور ماه فارغ التحصیل خواهند شد.
دروس عمومی:
دیپلم ردی ها و دارندگان مدرک قبولی سال سوم نظام قدیم و یا دوم نظام جدید نیازی به گذراندن دروس عمومی ندارند
افرادی که به هیچ وجه موفق به گذراندن دروس عمومی نشده و یا دوره اول و دوم دبیرستان را به طور کامل نگذرانده اند ، می توانند به صورت غیر حضوری در یکی از مراکز آموزش از راه دور ثبت نام نمایند
ثبت نام دروس عمومی در سه ترم پاییز (مهر ماه)، زمستان (دی ماه) و تابستان (تیرماه) انجام می گیردافرادی که قصد تسریع در دریافت دیپلم رسمی آموزش و پرورش دارند می بایست به طور همزمان در مراکز آموزش از راه دور و یا مدارس بزرگسال ثبت نام نموده و دروس عمومی باقیمانده را تا پایان دوره مهارتی به اتمام برسانند. دارندگان مدرک قبولی سال سوم نظام قدیم یا دوم نظام جدید که دروس عمومی را قبلاً گذرانده‌اند نیازی به گذراندن دروس عمومی ندارند و می توانند پس از اتمام دوره مهارت جهت صدور دیپلم، به یکی از مراکز آموزشی بزرگسالان مراجعه کنند. همچنین جهت ادامه تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی و آزاد نیازی به گذراندن دوره پیش دانشگاهی نیست و فقط جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی پبوسته گذراندن پیش دانشگاهی الزامیست.
نحوه راهیابی به دانشگاه و مقاطع تحصیلی بالا:
فارغ التحصیلان رشته های مهارتی  می توانند پس از کسب مدرک دیپلم خود بدون شرکت در کنکور وارد دانشگاه های علمی کاربردی و آزاد شده و تا مقطع کاردانی ادامه تحصیل دهند. آن دسته از عزیزانی که تمایل دارند در دانشگاه های سراسری و یا آزاد (مقطع کارشناسی و یا بالاتر) ادامه تحصیل دهند باید پس از اخذ دیپلم، در دوره پیش دانشگاهی شرکت کرده و ۲۴ واحد درسی پیش دانشگاهی را با موفقیت سپری کنند و در سال تحصیلی بعد در کنکور دانشگاه های نام برده شرکت کنند.دارندگان دیپلم های مهارتی همپنین می توانند بدون گذراندن دوره پیش دانشگاهی در آزمون سراسری دوره‌ كاردانی پیوسته شركت نموده و پس از احراز قبولی در یكی از آموزشكده‌های فنی و حرفه‌ای سراسر كشور ادامه تحصیل داده و موفق به اخذ مدرك كاردانی شوند.

درباره ی aradkhorasan

همچنین ببینید

اخذ دیپلم رسمی و معتبر آموزش و پرورش

    دیپلم و سیکل  رسمی آموزش و پرورش سیکل و دیپلم رسمی آموزش و پرورش: …