سه شنبه , اسفند ۲۹ ۱۴۰۲
خانه / اخبار / معرفی رشته گرافیک رایانه ای

معرفی رشته گرافیک رایانه ای


دیپلم گرافیک کامپیوتری یکی از رشته‌های مهارتی هنر در مجموعه هشتم مهارت شاخه کاردانش آموزش و پرورش است. این دوره برابر ۴۲/۵ واحد دروس مهارتی بوده و دارای ارزش کاربردی و هنری ویژه‌ای است.
در رشته دیپلم گرافیک کامپیوتری دانش آموزان با اصول طراحی گرافیکی سیاه و سفید و رنگی، کار با کامپیوتر، تایپ و گرافیک رایانه آشنا شده و با اتکا بر دانش مبانی هنرهای تجسمی، رنگ شناسی، آشنایی با اینترنت، نظارت چاپ، فرم بندی و لیتوگرافی توانایی طراحی سربرگ، کارت ویزیت، کاتالوگ، بروشور، پوستر و طراحی جلد کتاب، صفحه بندی نشریات و تسلط بر نرم افزارهای گرافیکی مرتبط را خواهند داشت.
دیپلم گرافیک کامپیوتری یکی از پر مخاطب ترین دیپلم های وزارت ارشاد بوده و به علت طرح درس روشنی که دارد از درصد قبولی بسیار بالایی بین هنرآموزان برخوردار است؛ به نحوی که میزان قبولی در رشته دیپلم گرافیک کامپیوتریحدود ۹۵% تخمین زده می شود.
افرادی که در دیپلم گرافیک کامپیوتری ثبت نام می کنند باید علاوه بر مطالعه جزوات و نمونه سوالات، اطلاعات مختصری از راهبری کامپیوتر و استفاده از نرم افزارهای ورد و فتوشاپ داشته باشند. بدین ترتیب می توان از قبولی در رشته دیپلم گرافیک کامپیوتری اطمینان خاطر داشت.
درصورتی که به رشته ی دیپلم گرافیک کامپیوتری علاقه مند هستید پیشنهاد ما به شما گذراندن این دوره و اخذ دیپلم گرافیک کامپیوتری می باشد.

کاربرد شغلی:

تمامی دفاتر تبلیغاتی، لیتوگرافی‌ ها، چاپخانه‌ ها ، نشریات و مجلات

نام رشته مهارتی:گرافیک کامپیوتری  با ۴۲٫۵ واحد درسی

عنوان استاندارد مهارت و درس کد استاندارد تعداد واحد نظری تعداد واحد عملی مجموع
طراحی گرافیکی سیاه وسفید ۸۳-۸/۰۱- ف ، هـ ۱ ۳ ۴
طراحی گرافیکی رنگی ۸۳-۹/۰۱- ف ، هـ ۱ ۲ ۳
کاربررایانه ۸۳-۳/۱۱- ف ، هـ ۲ ۳ ۵
تایپ رایانه ای ۸۳-۴/۱۱- ف ، هـ ۱ ۱/۵ ۲/۵
گرافیک رایانه ای ۸۳-۸/۱۱- ف ، هـ ۸ ۲۰ ۲۸

 

درباره ی aradkhorasan

همچنین ببینید

سریعترین راه جهت اخذ دیپلم رسمی آموزش و پرورش

اخذ مهارت دیپلم با گذراندن دوره های مهارتی ما در کمترین زمان ممکن دیپلم رسمی …