سه شنبه , اسفند ۲۹ ۱۴۰۲

معرفی رشته های جدید دیپلم کامپیوتر-تصویرسازی و جلوه‌های ویژه رایانه‌ای

آشنایی با رشته‌های شاخه کاردانش

معرفی رشته «تصویرسازی و جلوه‌های ویژه رایانه‌ای»

 

فارغ‌التحصیلان رشته «تصویرسازی و جلوه‌های ویژه رایانه‌ای» می‌توانند کارت ویزیت و طرح روی جلد کتاب‌ها را طراحی کنند و اصلاح تصاویر و فیلم‌ها را فرا می‌گیرند.

 رشته «تصویرسازی و جلوه‌های ویژه رایانه‌ای» در زمینه هنر از گروه هنر قرار دارد.

*معرفی رشته

این رشته از رشته‌های شاخه کاردانش است. فرد در این رشته، مهارت‌های کاربری کامپیوتر را در دو درس رایانه کار مقدماتی و پیشرفته فرا می‌گیرد و در ضمن کار، با نرم‌افزارهای فتوشاپ و دیگر نرم‌افزارهای گرافیکی آشنا می‌شود.

دانش‌آموز در این رشته می‌تواند کارت ویزیت و طرح روی جلد کتاب‌ها را طراحی کند و اصلاح تصاویر و فیلم‌ها را فرا می‌گیرد.

*آموزش مهارت‌ها

سطح آموزشی استانداردهای طراحی شده برای این رشته در سطح مطلوبی است، چنانچه آموزش صحیح صورت گیرد و هنرجو علاقه‌مند و با اراده و پرانگیزه باشد، قطعاً با آموزش این مهارت‌ها می‌تواند نیاز خود جهت حضور در بازار کار را برآورده کند.

* آینده تحصیلی و شغلی

نحوه ادامه تحصیل فارغ‌التحصیلان شاخه تحصیلی کاردانش:

فارغ‌التحصیلان شاخه تحصیلی کاردانش می‌توانند در صورت موفقیت در آزمون ورودی در دوره‌های کاردانی پیوسته فنی و حرفه‌ای (آموزشکده‌های دولتی و دانشگاه آزاد) و دوره‌های کاردانی پیوسته (دانشگاه علمی ـ کاربردی) به ادامه تحصیل مشغول شوند.

فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در عکاسی‌ها، مؤسسات تبلیغاتی، دفاتر روزنامه و انتشارات، صدا و سیما و مؤسسات وابسته و فعال در زمینه تدوین فیلم، انیمیشن و… مشغول به کار شوند.

* ساعت آموزش

رشته «تصویرسازی و جلوه‌های ویژه رایانه‌ای» دارای ۱۰۷ ساعت آموزش است که شامل ۴۲ ساعت شایستگی‌های عمومی، ۲ ساعت شایستگی‌های پایه، ۵۴ ساعت شایستگی‌های فنی و ۹ ساعت شایستگی‌های غیرفنی است.

استاندارد مهارت و درس این رشته شامل:

«رایانه کار مقدماتی متشکل از ۵ واحد نظری و ۶ واحد عملی»، «ریاضی ۱ متشکل از ۲ واحد نظری»، «رایانه کار پیشرفته متشکل از ۳ واحد نظری و ۵ واحد عملی»، «طراح امور گرافیکی با رایانه متشکل از ۲ واحد نظری و ۴ واحد عملی»، «کاربر corel draw متشکل از یک واحد نظری و ۲ واحد عملی»، «کاربر adobe illustrator متشکل از یک واحد نظری و ۲ واحد عملی»، «کاربر auto desk maya متشکل از یک واحد نظری و ۳ واحد عملی»، «کاربر adobe primier متشکل از یک واحد نظری و ۳ واحد عملی»، «کاربر adobe after effect متشکل از یک واحد نظری و ۲ واحد عملی»  و «کارورزی متشکل از ۴ واحد عملی» است.

درباره ی aradkhorasan

همچنین ببینید

اخذ دیپلم رسمی و معتبر آموزش و پرورش

    دیپلم و سیکل  رسمی آموزش و پرورش سیکل و دیپلم رسمی آموزش و پرورش: …

یک دیدگاه

  1. سلام سپاس